Bissell SmartClean Pet blauw, titanium, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bissell SmartClean Pet blauw, titanium, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

SV83 03-01-2020

Zeer krachtige stofzuiger, maar krasgevoelig voor je vloer

Inmiddels uitgebreid uitgeprobeerd. Ik vind het echt vervelend dat er geen geschreven gebruiksaanwijzing bij zit). Ik ben aangenaam verrast over de enorme kracht van het apparaat. Hiermee kun je ook tapijt echt schoon krijgen. Enige echte nadeel vind ik het gewicht van zowel het apparaat als de voet. Dat maakt hem wat minder handzaam, maar voor mij wordt dit goed gemaakt door de kracht en de eenvoudig aan te passen opties, zoals zuigkracht, roterende borstel, ledverlichting op de voet. Het snoer rolt makkelijk op en af en met 12m snoer heb je voldoende werkruimte. Neergedaald bouwstof zuigt hij moeiteloos van alle ondergronden. Het gebruik is wel wat intensief door gewicht en zuigkracht. Grootste nadeel vind ik dat deze voet niet echt geschikt is voor een houten vloer. Als er iets scherps op de grond ligt, wordt de vloer gekrast. Dat vind ik een groot minpunt. Voor tapijt zou ik deze stofzuiger zeker aanbevelen, maar voor harde vloeren en laminaat niet.

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • voldoende snoer
  • fijne wielen
  • handige ledverlichting op de voet

Minpunten

• krast op houten vloer
  • geen opbergplaats voor opzetstukken

Irist 03-01-2020

(Te?) stevig gebouwde stofzuiger?

Deze stofzuiger laat goed zien wat je doet door de lichtjes op de kop. Zo kun je zelfs in het donker stofzuigen. De roterende borstels pikken vastzittende haren van vloer en tapijt op. Alleen zorgen grotere dingen (papiertjes) voor problemen, die komen vast te zitten tussen de borstels. Een sok zuigt hij wel op, maar die kreeg ik er amper meer uit, doordat hij in de kop vastzat.
Het apparaat is echter wel zwaar en bij het manoeuvreren door het huis valt de stofzuiger nog wel eens om. Niet heel stabiel dus.
Doordat je de steel in lengte kunt verstellen, is hij ook geschikt voor lange mensen.

Pluspunten

• Verstelbare steel
  • Lichtjes op de kop
  • Lang snoer
  • Zonder zak
  • Zuigt haren goed op

Minpunten

• Pikt ‘stukjes’ niet op
  • Zwaar
  • Valt vrij makkelijk om

Zonnie36 30-12-2019

Fijn lang snoer, en lampjes in de stofzuigervoet

De stofzuiger doet goed z'n werk. Zeker op gladde vloeren. Fijn lang snoer en lampjes in de stofzuigervoet. Nadeel vinden wij dat de stofzuiger voet erg zwaar is. Er zitten goede kleine wielentjes onder de voet, maar je til hem niet even op.

Pluspunten

• lang snoer
  • lampjes in voet
  • geen stofzuiger zak

Minpunten

• zware stofzuiger voet

MF 27-12-2019

Fijn op hoogpolig tapijt

Ik heb de stofzuiger ongeveer een maand in gebruik. Hij is op het tapijt fantastisch, op de laminaat vloer vind ik hem iets minder. Hij is zwaar in gebruik, de zuigmond draait lastig mee. Op hoogpolig tapijt zuigt hij super. De bak leegmaken moet boven de container, bij de prullenbak gooi je er snel iets naast.

Pluspunten

• Goede zuigkracht op tapijt
  • Verlichting is fijn
  • Lange snoer

Minpunten

• Zuigt minder op gladde vloer
  • Zwaar in gebrui

Elianne 26-12-2019

Zwaar, maar zeer krachtig

Toen ik de doos van de stofzuiger zag, schrok ik even. Wat een enorme doos en wat zwaar! Ook toen ik begon met uitpakken, schrok ik. Veel verschillende onderdelen en geen handleiding. Dat bleek gelukkig ook niet nodig: alle onderdelen pasten logisch in elkaar, waardoor de stofzuiger zo klaar was voor gebruik. Wat nog voor gebruik opviel, was de zuigmond. Die is enorm! Heeft natuurlijk zowel voordelen als nadelen: er wordt veel mee opgezogen, maar onder lage kastjes of andere meubels kom je niet makkelijk. Dan naar het gebruik. Wij hebben een vloerkleed liggen, wat altijd een behoorlijk drama is met onze oude (ja, oude, want deze blijft) stofzuiger. Die is namelijk krachtig, maar is daardoor ook zeer moeizaam over het kleed te bewegen. Dat is voor deze stofzuiger geen enkel probleem: van laminaat naar kleed is amper merkbaar en het kleed is nog nooit zo schoon geweest. Sowieso gaat ie zeer soepel door het hele huis, stofzuigen kost amper nog moeite. Er is natuurlijk altijd wel iets op te merken. Zo had de Bissell wat moeite met kleine haartjes nadat de kapper was geweest. Maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen door een opzetstukje te gebruiken of door simpelweg de mond er even af te halen. Nog meer pluspunten: het snoer is erg lang, waardoor ik mijn hele benedenverdieping vanuit één stopcontact kan doen. Fijn dat de kracht automatisch wordt aangepast. Voor mij voegen de lampjes op de mond niet zoveel toe, maar toch handig dat het erop zit..
Ons huis is nog nooit zo schoon geweest en de Bissell heeft een vaste plek in ons huis veroverd!

Pluspunten

• Krachtig
  • Lang snoer
  • Niet luid

Minpunten

• Zwaar

Sweetgirllinda 20-12-2019

Fijne stofzuiger mist wel wat uitleg

Ik heb de Smartclean Pet nu een tijdje in gebruik. Bij het uitpakken was het niet geheel duidelijk waar het losse extra opzetstuk met stofrand aan de onderkant nu precies voor bedoeld is. Ook is er nergens duidelijk vermeld dat je een knop moet indrukken om de borstel te laten ronddraaien.

De link naar info op een website is helaas doodlopend. Gelukkig werkt YouTube wel en heb ik daar de nodige info kunnen vinden. Ook al is ook daar de beschikbare info heel beperkt.

De stofzuiger is in gebruik prettig. Past overal goed onder en door de aanpasbare lengte ideaal om ook boven het hoofd langs de plafonds stof raggen weg te halen. De zuigkracht is ook prima. Hij is wel iets aan de zware kant voor het schoonmaken van de trappen maar dit gaat door de handige borstel wel heel snel.

Let wel: het is een stofzuiger speciaal voor dierenharen maar leef je in een huis met personen die langere haren hebben dan 20 cm dan alsnog zul je af en toe de borstel goed schoon moeten maken (haren los moeten knippen) want deze blijven er wel in hangen. Dit staat vermeld in het boekje maar niet op de website bij het product zelf.

Het legen is ook even goed opletten dat je het niet op de kop persongeluk draait met eruit halen want dan loopt alles leeg. Maar dat leer je al snel door het 1 keer te vergeten ;)

Mocht je per ongeluk een verloren sok of iets dergelijks opzuigen dan slaat de stofzuiger direct uit wat erg prettig is. De stofzuiger is niet zo geschikt voor kleden die losliggen. Meer geschikt voor gladde vloeren naar mijn ervaring.

Al met al een prima stofzuiger.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • fijne instelbare lengte

Minpunten

• zwaar

Mirrie51 20-12-2019
  • Product gekregen

Geweldige zuigkracht

Deze stofzuiger heeft een zuigkracht wauw! Elke haar wordt dmv de roterende borstel opgezogen. De led verlichting in de zuigmond is echt handig bv onder de bank of hoekjes
Nadeel is wel dat de stofzuiger wat aan de zware kant is

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Eenvoudig te legen

Minpunten

• Zwaar
  • Groot om op te bergen

2Linda 20-12-2019

Veel power

Een stofzuiger van goede kwaliteit en veel power. Leuke technische snufjes zoals verlichting en roterende borstel in de zuigmond. Dit is apart aan/uit te zetten d.m.v. een knop in het handvat van de stang. De haren blijven niet vast kleven in de roterende borstel, wat een plus is want bij veel stofzuigers is dat vaak een issue. Door de functie knop automatic, regelt de zuigkracht zichzelf door herkenning van de soort vloer.
De hondenharen worden echt perfect opgezogen van vloerbedekking tot laminaat.
Het geluid qua decibel is ook zeer goed, niet te luid.
Het legen van het reservoir is makkelijk.
Ja, de zuigmond is wat aan de zware kant en het opbergen kost iets meer ruimte, maar het resultaat is wat het belangrijkste is en daar voldoet deze goed aan.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Lang snoer
  • Roterende borstel en verlichting

Minpunten

• Zuigmond aan de zware kant

Car79 17-12-2019

Smart clean pet

Mijn eerste indruk toen ik de doos openmaakte is een mooie degelijke stofzuiger van goede kwaliteit en stevig materiaal. Vandaag de eerste keer gestofzuigd met de smartclean pet, ik heb een ruime eengezinswoning met drie verdiepingen met gladde vloeren, tapijt op de trappen, hoogpolig tapijt op de slaapkamers en een hoogpolig vloerkleed daarbij heb ik twee langharige katten in huis die niet buiten komen. Mijn eerste indruk na het gebruik van de stofzuiger is dat hij op gladde vloeren goed stofzuigd, alle haren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het gewicht van de stofzuiger merk je goed tijdens het gebruik, de stofzuiger is zwaar zeker op de trap is het een heel gewicht om de stofzuiger naar boven te dragen. Het gebruik van de smartclean pet op mijn vloerkleed en hoogpolige tapijt vind ik tegenvallen de lange haren van de katten neemt de stofzuiger niet mee, je moet meerdere malen over de haren heen stofzuigen en vaak de borstel gebruiken om de kattenharen te verwijderen. Kortom mijn eerste reactie is een zware degelijke stofzuiger geschikt voor gladde vloeren.

Pluspunten

• zuigt goed op gladde vloeren
  • stevig materiaal
  • goede zuigkracht
  • handige accesoires

Minpunten

• zwaar
  • kort snoer
  • zuigborstel is erg groot

welvaadt 17-12-2019

Zuigt goed, maar een beetje zwaar

We vonden niet eerder een stofzuiger, die zo goed de haren van onze drie honden op zuigt en niet stinkt na verloop van tijd. Hij is alleen wat zwaarder te hanteren wanneer je wat problemen hebt met het gebruik van je armen.

Pluspunten

• zuigt super
  • stinkt niet

Minpunten

• wat zwaar

Cynthiaaatje 16-12-2019

Goede zuigkracht maar wel zwaar

De stofzuiger is qua zuigkracht super. Ook de led lampen op de voet zijn een pluspunt.
De voet is wel erg lomp en zwaar. Met zuigen zelf heb je er geen last van. De voet is erg wendbaar, maar gauw ff optillen valt tegen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Led licht

Minpunten

• Zwaar

sasje 16-12-2019

stofzuigen in het donker

Het is donker maar door de ledverlichting aan de zuigmond onverwacht goed zicht op haren, stof ect op de vloer. Nooit gedacht dat ik in het donker zo goed zou kunnen stofzuigen! Enorm lang snoer en de reikwijdte is meer dan ik ooit bij een stofzuiger gehad heb, nu niet steeds de stekker wisselen van stopcontact, ideaal! Jammer dat er geen geschreven handleiding bij is. Soms is het even turen op de plaatjes maar met wat geduld kom je er wel uit. Klein nadeel is dat de stofzuiger wel zwaar is, zowel de 'body' als de voet, je tilt deze niet even makkelijk op, wellicht minder geschikt voor een huis met veel etages. Door de rollende borstel wordt alles wel echt super schoon! Wel redelijk veel lawaai. Voordeel is dat de zuigmond vrij plat is waardoor je echt goed onder de bank/bed kunt komen, bij de meeste stofzuigers kom je zover niet. Ik beveel dit produkt aan, vooral als je geen huis hebt met veel etages, gezien het gewicht van deze stofzuiger.

Pluspunten

• zakloos
  • goedzicht op donkere plekken
  • uistekende zuigkracht
  • lang snoer
  • komt met gemak onder de bank en kasten

Minpunten

• zware stofzuiger

Dribbel 16-12-2019

Zuigt prima, maar voet is zwaar en log

hij zuigt alle haren op, dat gaat prima. maar ik vind hem erg zwaar. Dat komt natuurlijk door de zuigmond, die mond is ook erg groot, waardoor hij niet in de hoekjes komt en ook niet overal onder kan... dan kan ik dat ding er wel afhalen, maar dat gaat niet heel handig vind ik zelf... en waar laat je dat grote ding dan weer... het legen van de "zak" gaat erg eenvoudig, dat werkt prima. De grote oppervlaktes zijn prima te zuigen, want door de wieltjes rolt hij heel eenvoudig over de vloer.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • lang snoer
  • prettig "handvat"

Minpunten

• zware en logge voet
  • snoer gaat elke keer om het wiel heen

Mvdwilk 12-12-2019

Stofzuiger is heel zwaar.
Zakloos is fijn.
Borstelrol draait niet en omdat de handleiding alleen uit plaatjes bestaat kan ik niet achterhalen waar het aan ligt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Te zwaar
  • Handleiding alleen plaatjes

Dennish1981 06-12-2019

Fijne Stofzuiger

Situatie: Vanwege het steeds slechter wordende resultaat met onze oude stofzuiger was het tijd voor een nieuwe. Omdat we een hond hebben die erg verhaard was het wel de wens wederom een stofzuiger te kopen die hier speciaal voor was. Gelukkig kwam deze voorbij bij een webshop. Hij wordt gebruikt in een huis met
* 3 persoons huishouden
* 1 Hond
* 180 m2 woonoppervlakte
* Tegels / Laminaat en vloerbedekking

Eerste Indruk: De eerste indruk met de BISSELL SmartClean Pet stofzuiger is uitermate positief. Nadat de doos uitgepakt was en alles in elkaar had gezet ben ik aan de slag gegaan en wat mij verbaasde was de waanzinnige zuigkracht ten opzichte van het geringe geluid. We hebben in huis een kleed liggen wat voorgaande dag nog was gezogen met de oude stofzuiger en wat deze stofzuiger daar nog aan haar uithaalde was echt bizar. Dit ging echt heel goed in combinatie met de roterende borstelkop. Nadeel vond ik wel dat de wielen ten opzichte van de stofzuiger uitsteken waardoor deze wel eens achter de bank / meubels blijven hangen. Nadat ik benedenverdieping had gehad was het reservoir vol/

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zuigkracht
  • Roterende borstels
  • Lampjes op de zuigmond

Minpunten

• Wielen steken iets uit
  • Reservoir mag groter